תאורה

אחד הדברים החשובים בעיצוב פנימי וחיצוני של בית הוא נושא התאורה. גופי תאורה יכולה להעצים את היופי של הבית. תאורת פנים צריכה להיות מספיק חזקה כדי למלא את הפונקציה שלשמה היא נוצרה. הצורך להאיר את החללים בבית בצורה טובה. מצד שני תאורה גם צריכה למלא פונקציה של נעימות, רוך ואינטימיות. שתי התפישות צריכות לבוא לידי ביטוי כאשר מתכננים תאורה לבית. גם תאורה חיצונית מחוץ לבית צריכה למלא את אותן הפונקציות בצורה מעט שונה. יש תאורה חיצונית שנועדה להאיר את החצר בצורה טובה וחזקה, כמו בעת אירועים למשל. ויש תאורת אווירה או תאורה בעלת עוצמה חלשה יחסית שנועדה להאיר שבילים ונקודות שונות ואינטימיות בתוך הגינה.

תאורה לבית

כאמור בתוך הבית יש מספר סוגי תאורה. התאורה החזקה היא תאורה של אור שנועד להאיר את חללי הבית ואת החדרים בצורה חזקה. תאורה למטבח צריכה להיות טובה שכן מטבח הוא המקום בו מכינים את הארוחות מתעסקים שם עם כלים להכנת אוכל כמו סכינים חדות, משטחי שיש, מכשירים חשמליים שונים, גז שצריך להפעיל ועוד. צריך לראות את הכול בבהירות מרבית. לעומת זאת, אם יש במטבח פינת אוכל או דלפק שעליו יושבים לאכול אפשר בהחלט לשים מנורות קטנות יותר שיתנו אור יותר מקומי אבל אינטימי וחזק. לעומת זאת, תאורה לסלון צריכה להיות מוארת טוב כאשר באים אורחים. אבל צריך גם למקם בו מנורות קריאה אינטימיות. לדוגמא, מנורות שקועות קטנות בתוך הבר, בתוך הקירות או מעל מדפי זכוכית למשל.

מיקום גופי התאורה

מנורות וגופי תאורה יכולים להיות ממוקמים במספר מקומות. יש מנורות שמשתלשלות מהתקרה. בדרך כלל אלו מנורות שנמצאות בחדרי סלון גבוהים. יש מעצבי תאורה שיעדיפו מנורות שיותקנו על הקירות בגובה מסוים מעל הרצפה. מנורות שמשתלשלות מהתקרות יכולות להיות בסגנונות שונים, ומחומרים שונים. יש כאלו שעשויים מזכוכית לגווניה השונים. יש מחומרים אחרים כמו מתכת למשל. יש מנורות שמשלבות מספר חומרים. יש עיצובים שונים למנורת מהתקרה. יש מנורות שנמצאות בתקרה אבל לא משתלשלות אלא צמודות אליה. בדרך כלל הם ממוקמים בחדרי עבודה, אמבטיות ושירותים. לכל חדר תותאם התאורה המתאימה לו והאהיל שייתן לחדר את האינטימיות הדרושה לו. תכנון תאורה בבית הוא תכנון מורכב ומיוחד.

בית מדרש ויז'ניץ

פרויקט חדש מבית אור-עד תאורה