אין זה סוד שעיצוב משפיע רבות על התודעה ומכאן שגם על הלך המחשבה, ועל כן עיצוב פנים אינו רק מתייחס למרקמים, צבעים, חלוקת טריטוריה ולפריטי נוי וריהוט, אלא בין היתר הוא גם מתחשב רבות בתאורה, ועל כן כאשר מעצבים חדר ישיבות רצוי לוודא שמעבר לשקעים, מקום מרווח, עיצוב אלגנטי וכיסאות נוחים, גם משקיעים בחלונות גדולים ובתאורה, ופה נעצור לדון מדוע ובמיוחד כיצד.

חשיבותה של פגישה עסקית

ישיבה עסקית הנה סיטואציה שבה מתקבלות החלטות חשובות, דנים בנושאים בוערים, משפיעים על עתיד בית העסק, בוחנים חלופות ומסיקים מסקנות מניעות. אי לכך טרם נפרט אודות תכנון נכון של התאורה עבור חדר הישיבות, נעצור לציין שראוי לשים לב שאכן מקפידים מדי כמה שבועות לקיים פגישה, ולו כי מחקרים מראים שבפגישות עסקיות מתקבלות ההחלטות החשובות ביותר, אלו שמזינות את המשך הפעילות ושמונעות טעויות יקרות.

כל פרמטר משפיע

מי שבקיא בעולם העסקים יודע שכל פרמטר משפיע. כך למשל אם המצגת תיתקע בשל חיבור חלש לאינטרנט המשקיע עשוי להשליך את תחושת האכזבה על הפרויקט עצמו, אם הכיסא לא יהיה נוח איש המקצוע שהוזמן לייעץ ינסה לקצר את הישיבה, אם הסאונד בחדר לא יהיה איכותי רמת הריכוז לא תהיה במיטבה, אם השולחן לא יהיה נקי העובדים יסיקו מסקנות שליליות על תנאי התעסוקה וכדומה. מכאן שכל פרמטר בהחלט משפיע על אופי הפגישה וכך כמובן שגם איכות, נראות ואופי התאורה.

בתמונה: מנורות תליה מעוצבות בחדר ישיבות מפואר

תאורה אחת שני תפקידים

ראוי לציין עוד בהתחלה שתאורה מחזיקה בשני תפקידים חשובים. מצד אחד עליה לסייע בפעולת הראייה ומצד שני עליה לייצר את האווירה הרצויה. מכאן שאין שאלה שללא תאורה טובה לא ניתן לתפקד, אך כן רצוי להבהיר עד כמה תאורה משפיעה בצורה ישירה על האווירה ועל כן נציין שממש כפי שאנשים רואים שחור ומרגישים מעט כהות ומנגד רואים לבן וחשים יותר חיוניים, כך אותו הדבר עם תאורה. לאור הדברים אין זה מפתיע שישנה הגדרה "תאורה רומנטית" (תאורה עמומה), "תאורת יום" (תאורה בוהקת) וכדומה. מהי אם כן התאורה הנכונה עבור חדרי ישיבות? להלן מידע מאיר במיוחד:

הקשר שבין גוון לתחושה

בין אם בוחרים תאורה תלויה, תאורת פנלים, תאורה צמודה, ספוטים או זרקורים, חשוב לדעת שלרוב רצוי לבחור בתאורה קרה – תאורה שמאופיינת בצבעים יחסית לבנים, וזאת לעומת התאורה החמה שהיא מעט צהבהבה. מדוע? ובכן תאורה חמה אומנם יותר בייתית, חמימה ונעימה, אך תאורה קרה משדרת יותר ענייניות ומקצועיות, וכיוון שלא מדובר במפגש משפחתי, עבור חדרי ישיבות לרוב נעדיף תאורה קרה. עם זאת, מאוד תלוי מהו האופי של בית העסק (האם מדובר בעסק של תמרוקים או בחברת הייטק) ועל כן תמיד יש יוצא מהכלל – כל חדר ישיבות מצריך תאורה שנבחרה בהתאמה פרטנית.

תפקידי וסוגי תאורה

עומדים לקראת תכנון תאורה לחדרי ישיבות? ובכן ראשית יש להבין מהי האווירה הרצויה, לאחר מכן יש להבין מהו גודל השטח ולבסוף יש להתחשב באזורים שרוצים להאיר. לאחר שסך התמונה ברורה, יש לבחון איזה סוג יותר מתאים עבור כל מטרה. כך למשל זרקור עשוי לעשות חסד עם פריטי אומנות שרוצים להאיר באופן ממוקד (מייצר אווירה מושקעת ויוקרתית), תאורת פאנלים עושה חסד עם תקרות אקוסטיות (ניתן לבחור בין תאורה שקועה לחיצונית), תאורה תלויה ממרכז שולחן הישיבות מהווה אלמנט עיצובי וכדומה.

אודות תהליך התאמת התאורה

לאחר שתהליך בחירת התאורה נהיה יותר ברור, נעצור לחדד אותו במעט, ועל כן נציין שאם גם אתם תוהים כיצד לבחור גופי תאורה לחדר ישיבות, התשובה צריכה להתחיל בצורך פרקטי, לעבור לרצון עיצובי ולהיעזר באיש מקצוע שיידע לבצע התאמה מלאה בין רצוי למצוי, כי עם כל הכבוד לטעם אישי, חשוב לצרף עין מקצועית שמכירה את סך האפשרויות ושמחזיקה בניסיון.

בתמונה: חדר ישיבות שהותקנו בו גופי תאורה שקועים בגבס למראה נקי ויוקרתי

שנסכם?

לסיכום נציין שממש כשם שמשקיעים רבות בעת בחירת תאורה לסלון, כך גם נכון להשקיע בעת בחירת תאורה לחדר הישיבות, וזאת כי מספיק שהתאורה לא תהיה מספיק חזקה וסך האווירה תוביל לתחושת מועקה. אי לכך בעת בחירת חדר ישיבות יש לבחון את התאורה ובעת עיצוב חדר הישיבות יש להבין איזו אווירה מבקשים לשדר. בהצלחה!