סיור קצר בין האתרים והחנויות השונות מגלה שלל מרשים במיוחד של מנורות תלייה. מבחר ענק של נברשות בגדלים שונים שיכולות להכיל נורות רבות מאוד, בסגנונות עיצוב שונים ובטווחי מחירים נרחבים ביותר. איך בוחרים גופי תאורה תלויים לבית? הכל במאמר הבא.

שלל העיצובים, הגדלים, המחירים והחומרים השונים של גופי תאורה שמחכים בחנויות הפיזיות והאינטרנטיות יכול לבלבל. אפשר לבלות שבועות רבים רק בבחינת נברשות וגופי תאורה אחרים.

לבחור נברשת לפי גודל החלל

אחד הפרמטרים שעוזרים לסנן את המגוון הרחב הוא גודל החלל. חלק גדול מעיצוב הבית הם גופי תאורה שיכולים להוסיף לאווירה וליצור תחושת מרחב או להקטין את החלל. לכן, אם יש לך סלון גדול במיוחד, כדאי להעדיף נברשות גדולות, שיהוו אובייקט עיצובי ויבלטו בחלל. עם זאת, לא כדאי להגזים. גם בחללים גדולים עודף מנורות תלייה יכולות להעמיס על החלל, במיוחד כשלוקחים בחשבון גופי תאורה נוספים שמיועדים לשעות קריאה או מנוחה.
לחילופין, אם הסלון קטן כדאי לבחור נברשת שלא תתפוס את כל החלל ותיצור תחושת מחנק בחלל. במצבים מסוימים בחללים קטנים עדיף אפילו לוותר כליל על גופי תאורה תלויים ולבחור בתאורה שקועה. לכן יש להתחשב בגודל החלל כאשר בוחרים גופי תאורה.

בחירת נברשות בהתאם לסגנון הכללי

כפרי, מודרני וקלאסי- הם רק חלק ממגוון סגנונות העיצוב הקיימים. כמובן שאפשר לשלב בניהם ככל העולה על יד הדמיון. כל שילוב משנה את בחירת הרהיטים וכיצוא מזה גם בחירת מנורות התלייה תהיה שונה.

כשבוחרים נברשת לא מומלץ להנעל על הפריט הראשון שנראה מתאים. דווקא פה חשוב לעשות סקר שוק ולהתאים את הסגנון של גוף התאורה לעיצוב הסלון, כך שיתאים לאווירה הכללית ולא יעמוד כמו נטע זר.

בחירת מנורות תלייה לפי תקציב

הרבה פעמים משאירים את נושא התאורה לסוף השיפוץ או בניית הבית. לכן פעמים רבות כשבאים לקנות מנורות תלייה פשוט נגמר התקציב ומחפשים את גוף התאורה הזול ביותר.
זאת טעות מאחר שתאורה נכונה תתרום רבות לעיצוב הבית ולאווירה שבו ולכן מומלץ להכין תקציב מתאים ולא להתפשר על גופים זולים שאולי לא יתאימו לעיצוב הכללי.
לכן יש לתכנן את התאורה ביחד עם התכנון הכללי של הבית כדי להמנע ממצב של בחירת גופי תאורה לא מתאימים שרק יהרסו את האווירה.
גם מומלץ לחפש את גוף התאורה ואז את המבצע ןלא להפך. בחירת נברשת רק כי היא היתה במבצע יכולה לגרום לבחירה לא נכונה. חשוב לזכור שנברשת היא פריט שבוחרים אחת בכמה שנים ולכן יש להיות שלמים עם הבחירה ולא לעשות פשרות.

לסיכום, בחירת מנורות תלייה צריכה להיעשות בהתאם לגודל הסלון, לעיצוב הכללי של הבית ולתקציב הכולל, כדי לא להגיע למצב שמתפשרים על תאורה פחות טובה.
את הבחירה מומלץ לעשות עם יועץ תאורה בעל ניסיון, שיעזור למצוא את גוף התאורה המתאים ביות